"WELCOME TO OUR BLOG"

our achievement

PROJEK PERTAMA

PROJEK INI MEMERLUKAN 3P DALAM MENGHASILKANNYA ANTARANYA IALAH :-
  • PRODUK : EARPHONE TRIO
  • DIDATANGKAN KHAS DENGAN CASE
  • MEMPUNYAI BANYAK DESIGN MENGIKUT PERMINTAAN PELANGGAN
  • BOLEH DENGAR LAGU DAN TIDAK MENGGANGGU ORANG LAIN
  • TERDAPAT DALAM 2 SAIZ IAITU BESAR & KECIL
  • CONTOH : ANGRY BIRD EARPHONE & DIAMOND EARPHONE
  • BOLEH CHARGE HANDPHONE DAN MENJIMATKAN BATERI

  • PRICE : BERPATUTAN MENGIKUT DESIGN
  • YANG MENJADI AHLI AKAN MENDAPAT 10% DISKAUN
  • BOLEH JUGA MEMBUAT TEMPAHAN SECARA ONLINE
  • SIZE KECIL RM29.90
  • SIZE BESAR RM39.90
  • PLACE : KIOSK BARANG-BARANG IT
  • TEMPAT YANG MENJADI TUMPUAN ORANG RAMAI CONTOH LOW YAT, PC FAIR\                                     
PROJEK KEDUA

KAMI DIBERI SATU TUGASAN DIMANA KAMI PERLU MEMILIH SATU PERNIAGAAN BAGI MENJAWAB SOALAN-SOALAN BERIKUT :-
    • PILIH SATU PERNIAGAAN
    • APA PRODUK YANG DIHASILKAN
    • SIAPA PESAING MEREKA
    • APA STRATEGI PEMASARAN YANG DIBUAT UNTUK TARIK ORANG RAMAI
    • DIMANA KEDUDUKAN PERNIAGAAN TERSEBUT. NYATAKAN SEBAB
    • SIAPA PEMILIK PERNIAGAAN TERSEBUT
    • NYATAKAN KEBAIKKAN & KEBURUKKAN PERNIAGAAN ITU
                                                                                                     
    BERDASARKAN SOALAN-SOALAN YANG DIBERI KAMI TELAH MEMILIH SATU SYARIKAT AGENSI PELANCONGAN YANG DINAMAKAN SEBAGAI TIRAM TRAVEL.

    PENGENALAN SYARIKAT

    TIRAM TRAVEL ADALAH MERUPAKAN SEBUAH SYARIKAT PERKHIDMATAN PELANCONGAN YANG BERDAFTAR DENGAN KEMENTERIAN KEWANGAN DAN DILESENKAN OLEH KEMENTERIAN PELANCONGAN. MEREKA MENYEDIAKAN PELBAGAI PAKEJ YANG MENARIK DENGAN HARGA YANG BERPATUTAN SESUAI UNTUK SEMUA LAPISAN MASYARAKAT MELIPUTI PENGURUSAN PAKEJ-PAKEJ PELANCONGAN DOMESTIK DAN ANTARABANGSA, UMRAH DAN ZIARAHSERTA PERKHIDMATAN PENJUALAN TIKET PENERBANGAN DOMESTIK DAN ANTARABANGSA.



    COMPANY PROFILE

    MEREKA MERUPAKAN SEBUAH AGENSI PELANCONGAN DIBAWAH NAUNGAN JOHOR CORPERATION YANG TELAH BEROPERASI LEBIH DARIPADA 26 TAHUN. TIRAM TRAVEL SDN BHD BEROPERASI DI KOMPLEKS KOTARAYA DAN MEMPUNYAI CAWANGAN DI KOMPLEKS PUSAT BANDAR PASIR GUDANG, DATARAN PALMA AMPANGAYER KEROH MELAKA DAN SEREMBAN.  TIRAM TRAVEL ADALAH MERUPAKAN SEBUAH SYARIKAT PERKHIDMATAN PELANCONGAN YANG BERDAFTAR DENGAN KEMENTERIAN KEWANGAN DAN DILESENKAN OLEH KEMENTERIAN PELANCONGAN. 
    1. PRODUK YANG DIHASILKAN ADALAH PRODUK BERASASKAN PELANCONGAN.
    2. PESAING-PESAING YANG DIDAPATI SETARAF DENGAN MEREKA SEPERTI NATASYA TRAVEL.
    3. ANTARA STRATEGI PEMASARAN YANG DIGUNAKAN UNTUK MENARIK ORANG RAMAI IALAH DENGAN MEMBUAT FLYERS, FACEBOOK, BANTING, IKLAN MEDIA.
    4. KEDUDUKAN PERNIAGAAN TERSEBUT BERDEKATAN DENGAN KOLEJ PTPL AMPANG DAN DIPALMA HOTEL.
    5. PEMILIK SEBENAR PERNIAGAAN INI ADALAH TUAN HAJI MOHD YUSOFF BIN ABDUL GHAFFAR.
    6. JENIS PELANGGAN YANG SELALU MEREKA TERIMA ADALAH SEPERTI CORPORAT CLIEN DAN WALK IN.
    7. KEBAIKKAN PERNIAGAAN INI SENDIRI IALAH BANYAK PAKEJ YANG DISEDIAKAN TERUTAMA SEKALI PAKEJ UMRAH. ANTARA PAKEJ UMRAH YANG DISEDIAKAN IALAH :-

    ANTARA PAKEJ LAIN :





    PROJEK KETIGA

    :>` Memilih 10 usahawan terkaya di Malaysia : 

    • Kami memilih TAN SRI QUEK LENG CHAN (HONG LEONG GROUP)
    PENGENALAN :
    •  Individu ke 5 paling kaya di Malaysia , tetapi beliau kurang dikenali umum kerana sifatnya yang tegas dan tidak suka menunjuk-nunjuk .
    • Lulusan undang-undang Middle Temple Inn di United Kingdom . Beliau dihantar menguruskan perniagaan keluarganya di Malaysia .
    • Beliau mempunyai pengalaman perniagaan dalam pelbagai sektor iaitu perkhidmatan kewangan , pembuatan & hartanah .
    • Keluarganya cuma memiliki sebuah kedai peralatan rumah , dari situlah beliau mengilhamkan Hong Leong Malaysia yang ada hubungkait dengan Hong Leong Singapura . Kedua-duanya masih memegang saham sejumlah ekuiti yang sama .
    • Quek seorang pelabur yang bijak kerana berjaya mendapatkan sesuatu kontrak pada waktu yang sesuai .
    • Memiliki 4 cawangan Hong Leong , antaranya di Malaysia , Singapura , Hong Kong & Vietnam .
    • Beliau telah membesarkan perniagaanya ke sektor perbankan , pembinaan , hartanah dan kini hotel dan perjudian .
                  ASET : RM 11.098 billion 


     


    PROJEK KEEMPAT


    Mempunyai jenama sendiri :




    • Nama : Kerepek Trio
    • Kelebihan : Mudah dibawa , ringan , makanan yang berkhasiat , tiada penawaran & MSG .
    • Strategi : Kiosk , iklan dan flyers , brochure .
    • Target : Pelbagai golongan boleh menikmatinya .
    • Kaedah pembungkusan : Ada 2 saiz iaitu kecil & besar . Dibungkus daripada kotak .
    •  Harga : Harga pasaran (250gram boleh mencecah RM15 , 500gram RM20-50 ringgit)
    • Produk Istimewa : Kerepek Trio 
    • Perisa : Original , Sweet Sour , BBQ , Cheese , Black Pepper ,
    • Kalau Permintaan Banyak : Boleh didapati dalam harga borong terus dari kilang .
    • Teknologi Pembuatan : Mesin & Tenaga Manusia